We love SS

Vi kanske inte har berättat det ännu... Men, jobbar för tillfället (och sedan två månader tillbaka) på hostellet Urban House i centrala San Sebastián-Donostia. Hamnade här av en ren slump då vi från början bara hade tänkt att spendera några dagar här och sedan åka tillbaka till Frankrike igen.
Vi blev erbjudna jobb på hostellet och tackade givetvis ja!
Bytte franskan till spanska, de lite mer "posh" fransmännen i Biarritz till de mer avslappnade spanjorerna/baskerna. Bytte baguette och ost till pintxos (baskisk tapas).
Bytte ut den vackra franskan mot den hetsiga och fula spanskan. (Som jag inte förstod alls, nu förstår jag helt ok!)

Det är klart att det finns både nackdelar och fördelar med detta. Ur mitt perspektiv måste jag säga att detta var ett bra val eftersom jag absolut har fallit för San Sebastián och den baskiska kulturen. Staden och livsstilen finns nu djupt nere i mitt hjärta.
En typiskt San Sebastián-Donstia bild tagen av Louise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0