Why San Sebastián, Spain?

Att stanna i San Sebastián var inte ett självklart val för mig.. Långt ifrån. Jag saknade Frankrike och jag åkte ju fakiskt dit för att bl.a. lära mig franska. Jag har aldrig gillat spanska, aldrig ens varit i Spanien eller riktigt tänkt tanken på att åka hit förutom Party-Barca.
Vad fick mig på andra tankar då? Att stanna här och inte forsätta jobb-sökandet i Frankrike?
- Vi gick upp till Monte Urgull (Jesus-berget) och skulle ha en solnedgångs-picknick och låta Simon & Louise leka med sina kameror. Detta slutade med att jag blev kär i San Sebastián! Här är några bilder från den kvällen och andra picknickar (som blev en tradition) därifrån, så kommer ni förstå varför! Så vackert..
- Alla människor som jobbar här. Hur mycket krångel det än kan vara så är jag väldigt lyckligt lottad att jag jobbar med så fina människor från alla hörn av världen. (Melbourne, Miami, Sacramento, Skåne, London, Austin, Glasgow, Kalmar, Albequerque, Baskien, Byron Bay!)
- Spanien är mer avslappnat och chill än vad Frankrike är, enligt mig. Självfallet beror det också på vem man träffar och vart man är. Här i San Sebastián går många med haremsbyxor, sandaler och en avslappnad attidyd. Innan trodde jag att alla i Spanien var hetsiga och alltid på språng.

- Maten. Ni som har varit nere i San Seb förstår mig... Kan ju också säga att San Seb är en av städerna som har flest Michelin-stjärnor. Här äter man iaf pintxos, vilket är det baskiska ordet för tapas. Jag är en tjej som älskar att ha en biff, pommes, sås och salad på en tallrik så jag var mycket skeptisk till detta. Pintxos förvånade mig dock, mums! Bästa ställena är enligt mig (och många andra) - Borda Berri, Fuego Negro, Paca Bueno, Atari och Ett seafood ställe jag inte vet namnet på. YUM!
- Partyt! Jag förstår om Barcelona osv är bättre. Under sommaren i San Seb så är det mycket folk här, turister och icke-turister. Går man till rätt ställen (som vi för det mesta känner till) så kommer man garanterat ha kul! Hamnar man tillsist på Bataplan så har man lyckats! Stället är galet och stänger kl 7, ligger precis vid stranden!
- It has it all. Stranden, bergen, det gröna, staden, you name it...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0