Pintxos

Tänkte visa er lite bilder på hur en middag kan se ut här nere i San Sebastián. Pintxos är alltså det baskiska ordet för tapas. Trodde aldrig att jag skulle gilla det, kött & pommestjej som jag är (trots att jag har en pojke som är kock..). Men maten är underbaaaaar!
Här är "Dove" från Fuego Negro (ett utav mina favoritställen!!). Det är alltså duva (fredsduva? hahaha synd..). Uppläggningen är iaf grymt snygg och rolig, som om fågeln har blivit nerskjuten, så är kulorna (silverkulorna)i kötet och massa blodstänk (sås) runtomkring! Underbart kött!
Det här är nog min absoluta favorit!!! Det är inte alls som en vanlig hamburgare. Det är potatisbröd, köttet är underbart och sedan är det banan-chips till. Underbaaaart gott och så himla gulligt! :)
Calamares! Hehe. Louise, jag saknar min andra halva. Dig alltså!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0